Who will protect the unborn children…er…the evidence? »« Cross-Country Connections: Why?

Winter Blues

I’ve been majorly blah lately. I haven’t felt like writing; the world seems full of problems that seem way too big to tackle. Rapes, gun violence, gun rhetoric, environment going to shit, shitty people in political power doing shitty things to the people who put them in power, prejudice and privilege running rampant everywhere I look (including in the mirror), normal background online crappiness. And then there’s dealing with the aftermath of the flood plus super-long hours at work. Ugh. Where to begin? The 40th anniversary of Roe v. Wade yesterday was almost enough to get me to put fingers to keyboard, but when I sat down to write I just started at the screen for a while and my mind wandered off. Which was a shame because I had already composed the article in my noggin and just needed to get it out. I finally closed my laptop and went off to bed feeling like a failure. But the feeling was kind of muted and detached, like a voice said “Well you botched that one up.” and I responded to myself matter-of-factly, “Yup. G’night.”

All of these things lead me to believe that I need to start taking Vitamin D pills again. My doctor prescribed them last year because I tend to be on the low end of the normal range, and last winter I dipped way below the low end. Winter blues suck. But I promised myself that I would write and publish something – anything! – tonight. I’m hoping it will kick start a more regular pattern of writing. And hopefully the Vitamin D will help kick start me.

So…let me think. What’s coming up that’s exciting or inspiring? Hmmm… Well, I’m being sent to California for some work-related stuff. I’ll be just outside of Los Angeles (Brea) for a full week. February is a good time for a Minnesotan to visit California. The weekend prior I’ll be at Con of the North, a gaming convention here in the Twin Cities. That’ll be fun. In March the Chicago Skeptics are holding their second Skepticamp on March 2nd – I’m hoping to make it down for that. In April the Campus Atheists, Skeptics and Humanists from the University of Minnesota are holding their first major conference called SkepTech. I’m speaking at that one along with some awesome people y’all might have heard of before.

So yeah, there’s stuff to be excited about. That’s good. Good reminder.

But that’s all in the future. I feel the need to share some happy now. Here – have some scientist kittehs from the blog “It’s Okay To Be Smart“:

deflexion_curvature

Hey – we’re looking for a new floor rug (in the 5′ x 8′ size range) and would love to find something geeky or sciency-themed. We’ve already ruled out the Wampa rug from Think Geek, and we’re not in love with the astronomy/night sky rugs we’ve found. All of the stuff designed for class rooms that we’ve seen has been very primary colored/designed for elementary school-aged kids. I want something sciency-artsy like this on a rug, but to do it I’d probably need to do a custom logo printing deal (and, you know, permission from the artist and all that). Any suggestions?

Comments

  1. ericblair says

    Why not take up rughooking and create and execute your own design? Although it’s tedious and time-consuming, you will have the satisfaction of having a one-of-a-kind something you made yourself and your design will be limited only by your imagination and ability. I learned how to do it when I was twelve.

    • says

      What a neat idea! And I live about 10 minutes from an IKEA. Hmmm… A phylogenetic tree would be too much (<— understatement of the year nominee), but maybe Darwin’s original tree of life sketch. Hmmm…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>